Ονειρεμένα Χριστούγεννα


   Τα βαρέθηκα όλα! Εν μέσω περιόδου κρίσεως, προβλημάτων, δυσκολιών, στερήσεων, αφραγκιών, πιέσεων, υπερβολικών υποχρεώσεων και φόρτου εργασίας, κολυμπάω να βγω στην επιφάνεια για να πάρω βαθιά ανάσα με την αγαπημένη μου αρθρογραφία. Τραβάω μια μεγάλη κόκκινη γραμμή, κλείνω δυνατά την πόρτα, τα στριμώχνω όλα στο μπαούλο του μυαλού μου. Τέρμα οι κακές σκέψεις! Έστω για λίγο.
   Έρχονται Χριστούγεννα. Η ομορφότερη γιορτή του χρόνου που είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη χαρά. Έχω ανάγκη να αλλάξω παραστάσεις και να ανέβω στο συννεφάκι μου. Κλείνω τα μάτια μου. Ονειρεύομαι…
…Χριστούγεννα 2012 10:00 π.μ. Έχω χορτάσει ύπνο και ξυπνάω με ένα τόσο μεγάλο χαμόγελο που το στόμα μου κοντεύει να σκίσει. Στην πραγματικότητα με έχουν ξυπνήσει μια σειρά από πράγματα και καταστάσεις που σαν πολυκάμεραμαν του ονείρου μου έχω την δυνατότητα και την ικανότητα να τα βλέπω και να τα αισθάνομαι.
   Το σπίτι μου είναι τόσο όμορφα στολισμένο. Χρώματα παντού. Πράσινο, κόκκινο, λευκό. Φωτάκια, στολίδια. Από τη μία πλευρά οι μυρωδιές από μελομακάρονα, κουραμπιέδες, τσουρέκια που έχει βγάλει ζεστά και αχνιστά η μάνα μου από την κουζίνα. Από την άλλη οι χαρούμενες φωνές του πατέρα μου καθώς έρχεται από την αγορά γεμάτος ψώνια για το γιορτινό τραπέζι. Οι φωνές του μεγάλου μου ανιψιού που έχει ξετρελαθεί από τα δώρα που του έχει πάρει όλη η οικογένεια και τρέχει σε όλο το σπίτι. Στο βάθος η γιαγιά μου κάθεται στο τζάκι για να ζεσταίνεται και να περιποιείται τη φωτιά. Παραδίπλα, ο παππούς μου φροντίζει, αγκαλιάζει και παίζει με το μικρό μου ανηψάκι όλο χαμόγελο. Παιδιά ακούγονται, στην πόρτα του σπιτιού μου αλλά και σε όλη την γειτονιά. Λένε τα κάλαντα γεμάτα αγάπη και ενθουσιασμό για την πράξη τους αλλά και το βαρύ χαρτζιλίκι που έχουν ήδη μαζέψει. Κυκλοφορούν τόσοι υγιείς ήχοι στην ατμόσφαιρα που είναι σαν να ακούγεται το τραγούδι της απόλυτης ειρήνης και γαλήνης.
   Σηκώνομαι να ετοιμαστώ καθώς μπορώ να δω και να συναντήσω όλους τους αγαπημένους μου φίλους και συγγενείς. Όλους…Ανοίγω τα δώρα μου που είναι υπέροχα και ολοκαίνουργια ρούχα. Τα φοράω αμέσως όλο καμάρι και μόστρα, ετοιμάζομαι και κατεβαίνω για βόλτα με την παρέα μου. Έχω μια απολαυστική διαδρομή. Το σεργιάνι μου ξεκινάει. Γύρω μου όλα τα μαγαζιά και οι δρόμοι στολισμένα. Χριστουγεννιάτικες μουσικές ηχούν από τα μεγάφωνα που έχει γεμίσει ο δήμος την πόλη. Δρόμοι καθαροί, χαίρεσαι αυτόν τον περίπατο. Ο καιρός σχετικά κρύος, όμως υποφερτός. Ίσα που ξεπροβάλλει που και που ο ήλιος. Όλοι γύρω μου χαρούμενοι, ευτυχισμένοι. Χαμόγελα παντού. Ερωτευμένα ζευγάρια στους δρόμους, άνθρωποι γεμάτοι με τσάντες από τα πολλά ψώνια, παιδικά γέλια. Οι πεζόδρομοι γεμάτοι από εορταστικές εκδηλώσεις και θεάματα.
   Συναντιέμαι με τους φίλους μου. Όλοι ευτυχισμένοι και χαμογελαστοί. Μοιραζόμαστε τις χαρές μας και τις επιτυχίες μας.
   Ήρθε η ώρα του εορταστικού τραπεζιού. Ένα υπέροχο, τεράστιο εορταστικό τραπέζι που έχουν φροντίσει η γιαγιά, η μάνα και η αδερφή μου. Φαγητό και ποτό σε αφθονία. Όλοι δίνουν τις ευχές τους και τα μάτια τους γυαλίζουν. Τελειώνοντας το φαγητό και τρώγοντας και τα γλυκά, συζητάμε όλοι μαζί λέγοντας αστεία και γελώντας δυνατά. Κλέβω λίγα δευτερόλεπτα, κοιτάζω από το παράθυρο και παρατηρώ ότι και στο διπλανό και στο παραδιπλανό και στο παραδιπλανό σπίτι βιώνουν ανάλογες στιγμές. Επανέρχομαι. Σηκωνόμαστε από το γιορτινό τραπέζι, καθόμαστε στο σαλόνι όπου συνεχίζουμε την κουβέντα παίζοντας όλη η οικογένεια με τα ανηψάκια μου πάνω στο μεγάλο χαλί.
   Η ώρα πέρασε, τα μωρά και οι παππούδες είναι οι πρώτοι που πήγαν για ύπνο, η μητέρα με την αδερφή μου μαζεύουν το σπίτι, ο πατέρας μου διαβάζει και γω σιγά – σιγά πηγαίνω στο κρεβάτι μου. Γεμάτος συναισθήματα και με βουρκωμένα μάτια ευχαριστώ το Θεό για την ανεκτίμητη ημέρα…
   Το άρθρο μου ολοκληρώθηκε. Ευχαριστώ τη φαντασία μου για το μαγικό ταξίδι. Δοκιμάστε το και σεις και αφήστε τα όλα πίσω για δέκα λεπτά, όσο δύσκολο και αν είναι... Το μυαλό μας δε μπορεί να μας το πάρει κανείς και τα όνειρα δε φορολογούνται. Ανάσανα…
(το άρθρο συγγράφηκε σε μέσα σε 5’)

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος!
Δεπάστας Χαράλαμπος

Κοινωνικός Λειτουργός
MSc "Επαγγελματικής και Περιβαλλοντικής Υγείας - 
Διαχείρισης και Οικονομικής Αποτίμησης"
Επικοινωνία: anisihesmeres@gmail.com
Blog: 
http://depastascharalampos.blogspot.gr/
Like us on Facebook: 
Ανήσυχες Μέρες (Page)
Follow us on Twitter: Depastas Charalampos
@Ch_Depastas


Σχόλια