Face your problems, don’t Facebook your problems


(Σε ελεύθερη μετάφραση)
‘’Αντιμετώπισε τα προβλήματά σου, μην τα αναρτείς στο Facebook’’

   Η ιστοσελίδα του Facebook, αριθμεί εκατομμύρια εγγεγραμμένα μέλη και φίλους σε ολόκληρο τον πλανήτη. Είναι μια συνήθεια, μια μόδα, ένας τρόπος ζωής, αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας. Όντας κάτι νέο στην ανθρώπινη καθημερινότητα (αριθμεί περίπου 10 χρόνια ύπαρξης), με τα χρόνια η επιρροή του και τα αποτελέσματα αυτής στον άνθρωπο γίνονται ορατά. Είναι αλήθεια πως έχει δώσει ερεθίσματα για έρευνες σε επιστήμονες όπως κοινωνικοί λειτουργοί, κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι, ψυχίατροι κ.α ώστε να μελετηθούν οι ανθρώπινες στάσεις και επιρροές από αυτή την χρήση.
   Ένα από τα φαινόμενα αυτής της συνύπαρξης (ανθρώπου και Facebook) είναι η εξωτερίκευση των συναισθημάτων, των προβλημάτων, των δυσκολιών κ.α. μέσω αυτού. Παρατηρείται πως συχνά τα μέλη του Facebook, για λόγους κυρίως απόσπασης της προσοχής των φίλων τους, συχνά δημοσιοποιούν το θέμα που τους προβληματίζει – απασχολεί στο προσωπικό τους προφίλ. Ακόμα, τα πολλά ‘’likes’’ (likes-mania) και ο σχολιασμών από τους φίλους του μέλους αυτής της καταστάσεως είναι ακόμα ένας λόγος. Όλο αυτό όμως μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα καθώς προσωπικά δεδομένα κοινοποιούνται. Μάλιστα, όταν έχει να κάνει με μια δυσκολία που αντιμετωπίζει το άτομο εύκολα μπορεί να εμφανιστούν κάποιοι που να προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν αυτήν την κατάσταση για προσωπικό ή όχι όφελος όπως επίσης και να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις.
   Ανακοινώνοντας ουσιαστικά την κατάσταση την οποία βιώνεις ή το τι αισθάνεσαι, είναι σχεδόν βέβαιο πως τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει. Είναι πιθανό δε, να γίνουν ακόμη χειρότερα τα πράγματα. Για αυτό τον λόγο πρέπει να γίνει κατανοητό πως τα προβλήματά μας, όλων των ειδών τα προβλήματα που μας απασχολούν, πρέπει πρώτα να τα αναγνωρίσουμε και αμέσως μετά να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να βρούμε την καλύτερη δυνατή λύση για αυτά. Λύση δεν είναι η «ηλεκτρονική κοινοποίησή» τους σε γνωστούς και αγνώστους, ούτε παρηγορητικό ο σχολιασμός και τα likes. Η ουσία βρίσκεται στο να συνειδητοποιήσεις το πρόβλημά σου και να προσπαθήσεις έπειτα να κάνεις ότι καλύτερο για να περάσει στο παρελθόν.
Φαίνεται πως ο άνθρωπος που θα σε ακούσει αντικαταστάθηκε από ένα ‘’status’’, τα λόγια από την πληκτρολόγηση, οι συμβουλές από τα ‘’comments’’ και το συναίσθημα…;
Ουπς! Ξέχασα! Από τα e-motions…

Δεπάστας Χαράλαμπος
Κοινωνικός Λειτουργός

Επικοινωνία: anisihesmeres@gmail.com
Blog: 
http://depastascharalampos.blogspot.gr/
Like us on Facebook:
Ανήσυχες Μέρες (Page)
Follow us on Twitter: Depastas Charalampos
@Ch_Depastas


Σχόλια